Регистрация към електроразпределителната мрежа при преместване
Регистрацията към електроразпределителната мрежа при преместване е задължителна.
-
Срокът за смяна на партидата е 30 дни.
-
Новият собственик попълва заявление по образец в електроразпределителното дружество, в което се описват данните на обекта и абонатния и клиентски номер.
-
Необходимо е да представите следните документи: документ за самоличност и за собственост.
-
Услугата е напълно безплатна.
Закупуването на нов жилищен имот води и до промяна в договорните отношения с доставчика на ток. Първо, продавачът на апартамента трябва да Ви предостави документ за приключени договорни отношения с доставчика на електроенергия. Съответно трябва да проверите и дали са изчистени всички задължение, т.е. дали е заплатена консумацията за електроенергия до момента на покупко-продажбата и до кои показания на електромера. Като нов собственик, вие сте длъжни да уведомите доставчика си за промяната и да подадете молба за смяна на партидата.
Ако сте наемател на ново жилище, също е препоръчително да прехвърлите партидата. Така ще получавате сметките на ваше име, което ще Ви гарантира сигурност и ще Ви легитимира като клиент на енергийния доставчик.
Пререгистрацията е безплатна услуга от всички доставчици с протоколно решение № 144/06.10.2010 г. на ДКЕВР. Всеки от крайните снабдители на електроенергия има своя процедура и изисквания за документи, за да Ви регистрира.
Ако се местите в област Видин, Монтана, Ловеч, Плевен, Враца, Благоевград, София област,София-град, Перник, Кюстендил, вашият доставчик на ток е „ЧЕЗ Разпределение България” АД.
Ако желаете да станете битов клиент на ЧЕЗ, трябва да отидете в съответния офис на дружеството и да подадете на място следните документи:
-
Заявление-бланка.Тя се попълва директно в офисите на ЧЕЗ
-
ИТН- номер на измервателната точка
-
Документ за самоличност на собственика
-
Документ за собственост върху имота
-
Писмена декларация за съгласие от съсобствениците, ако има такива и не упражняват общо правото на потребител
Ако сте бизнес клиент, трябва да подадете следните документи в местния клон на ЧЕЗ:
-
Заявление-бланка. Тя се попълва директно в офисите на ЧЕЗ
-
Номер договор; Партида на клиента
-
Документ за самоличност на този, който представлява фирмата
-
Нотариално заверено съгласие от собственика на имота
-
Удостоверение за актуално състояние на фирмата
-
Съдебно решение за регистрация, ако фирмата не е пререгистрирана
-
Ако фирмата Ви получава електроенергия на средно напрежение е нужно да представите екземпляр от споразумение, сключено с електроразпределителното дружество, за съвместно оперативно обслужване и осигуряване на безопасни условия на труд с електрическите съоръжения.
При всякакви въпроси или проблеми, може да изпратите имейл на ел. поща [email protected] или да се обадите на денонощните телефони 0700 10 010 на цената на градски разговор.
Ако не можете лично да предоставите документи, можете да упълномощите желано от Вас лице. В този случай, пълномощникът трябва да представи нотариално заверено пълномощно и документ за самоличност.
Ако сте нов собственик или наемател на жилище в Бургас, Ямбол, Сливен, Стара Загора, Хасково, Кърджали, Пловдив, Смолян, Пазарджик и искате да се регистрирате като клиент на ЕВН България, нужно е да попълните формуляр и да представите определен брой документи. Формулярът може да намерите онлайн и да попълните предварително. Услугата ще бъде изпълнена в рамките на 30 дни и е напълно безплатна.
Ето и документите, които трябва да предоставите в зависимост от вашия случай:
-
Ако сте нов собственик-документ за самоличност и за собственост
-
Ако сте наемател-декларацията трябва да бъде нотариално заверена. Също така трябва да предоставите документ за самоличност
-
Ако сте нов упълномощен наемател- копие на документа за собственост, нотариално заверена декларация за съгласие от собственика, документ за самоличност
-
Ако сте собственик-документ за самоличност и за собственост
-
Ако сте наследник- удостоверение за наследници, документ за самоличност и за собственост
За всякакви проблеми и въпроси може да се обърнете към оператор на 0700 1 7777 или да пишете на ел. поща [email protected].
Ако не можете лично да предоставите документи, можете да упълномощите желано от Вас лице.
Ако сте физическо лице и искате да станете клиент на ЕНЕРГО-ПРО Продажби АД, е необходимо да предоставите следните документи:
-
Заявление за продажба на електрическа енергия
-
Договор за достъп и пренос с „ЕНЕРГО-ПРО Мрежи” АД
-
Копие от документ за собственост и за самоличност
-
Съгласие от другите собственици на обекта в случай на съсобственост
-
Ако е необходимо, удостоверение за наследници и съгласие на всички наследници
-
Протокол от Общо събрание за общи части (в случай на етажна собственост)
Ако сте юридическо лице, изброените по-горе документи трябва да бъдат предоставени, заедно със съответната декларация.
Ако сте наемател и желаете да прехвърлите партидата на ваше име, може да подадете следните документи на съответния адрес на Енерго-Про:
-
Договор за достъп и пренос с „ЕНЕРГО-ПРО Мрежи” АД
-
Договор за наем и нотариално заверена Декларация за съгласието на собственика
-
Документ за самоличност.
Ако наемателът е физическо лице, трябва да бъде попълнено заявление за продажба на електрическа енергия.
След изтичането на договора за наем, сте длъжни да уведомите доставчика за промяната.
За всякакви проблеми и въпроси може да се обърнете към оператор на 0700 161 61 или да пишете на ел. поща [email protected].
Ако не можете лично да предоставите документи, можете да упълномощите желано от Вас лице. В този случай пълномощникът трябва да представи нотариално заверено пълномощно и документ за самоличност.
Спряно електрозахранване: какво да правя?
Ако се нанасяте в нов апартамент и електричеството е спряно, трябва веднага да се свържете с вашия доставчик на ток. Най-вероятно електрозахранването е прекъснато, заради неплатени задължения на стария собственик. Ето защо още при закупуването на жилище партидата трябва да се регистрира на новия собственик заедно с представен документ за платени задължения от страна на продавача. За да бъде възстановено захранването, е необходимо да бъдат платени всички фактури до дадения момент. Възстановяването също се заплаща според ценоразписа на съответното дружество, а срокът е до 12ч. на следващия ден след плащането на таксата.